تنورگازی

تولیدی تنورگازی خانگی

تنورگازی

تولیدی تنورگازی خانگی

نان نارگیلی

تنورگازی 90کالا برای پخت انواع نان های محلی و سنتی ، کیک و شیرینی جات ، بریان مرغ و.... مناسب می باشد.

پخت نان نارگیلی

نان نارگیلی

  • مواد لازم:

آرد 500گرم ، آب ولرم 200گرم ، تخم مرغ 1عدد ، شکر 90گرم ، وانیل نوک قاشق چایخوری ، مخمر 6گرم ، نمک نصف قاشق چایخوری ، روغن مایع 50گرم.

  • مواد میانی نان نارگیلی:

پودر نارگیل 1لیوان پر ، پودرقند 70گرم ، تخم مرغ 1عدد ، وانیل و هل نوک قاشق چایخوری.

  • مواد رومال:

1عدد تخم مرغ با کمی ماست و کمی عسل مخلوط می کنیم.

  • طرز تهیه نان نارگیلی:

آرد را الک کرده سپس همه مواد خشک را به آرد اضافه و مخلوط می کنیم. در ادامه تخم مرغ را اضافه کرده مخلوط می کنیم بعد آب را به مواد اضافه و خمیر را جمع می کنیم. خمیر آماده شده را کمی ورز داده روغن را کم کم اضافه و خمیر را به مدت 1ربع ورز می دهیم. حالا خمیر آماده شده را در ظرفی چرب شده قرار داده روی آن را می پوشانیم و یک ساحت در محیط نسبتا گرم استراحت می دهیم.

در این فاصله مواد میانی را درست می کنیم برای این کار همه مواد را با هم مخلوط می کنیم حالا از خمیر چچانه هایی به اندازه تقریبا 60گرم برداشته و باز می کنیم و از مواد میانی می گذاریم و دوباره چونه می کنیم. میز کار را آرد پاشی کرده و چونه ها را به آرامی با وردنه باز کرده و روی خمیر ها را سوراخ سوراخ می کنیم.

نان های آماده شده را داخل سینی تنورگازی 90کالا می چینیم روی آنهارا می پوشانیم و این بار حدودا 40دقیقه استراحت می دهیم توجه داشته باشیم که بعد از استراحت سوراخ های خمیر را عمیق کنیم تا نون خیلی پف نکند. بعد از استراحت خمیر ها را رومال می زنیمم و در نهایت داخل تنورگازی 90کالا که 15 دقیقه قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کرده بودیم به مدت 20 تا 30 دقیقه قرار می دهیم تا بپزند و زیر نان ها طلایی شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.