تنورگازی

تولیدی تنورگازی خانگی

تنورگازی

تولیدی تنورگازی خانگی

نحوه پخت کیک زبرا

تنورگازی 90کالا یکی از وسایل و تجهیزات بسیار کاربردی است که با آن می توان انواع نان و شیرینی  کیک و پیتزا و انواع غذا های کبابی را طبخ نمود.

نحوه پخت کیک زبرا در تنورگازی

نحوه پخت کیک زبرا

 

  • مواد لازم:

آرد سفید 2/5 پیمانه ، شیر 1پیمانه ، شکر 1پیمانه ، پودر کاکائو 3قاشق غذاخوری ، تخم مرغ 3عدد ، روغن مایع 1/2 پیمانه ، وانیل نصف قاشق چایخوری.

  • طرز تهیه کیک:

ابتدا تنورگازی 90کالا را با حرارت پایین روشن و شعله پخش کن را هم در جای خود قرار می دهیم تا گرم شود. آرد و بکینگ پودر را ترکیب 3مرتبه الک می کنیم و در کاسه ای می ریزیم و کنار می گذاریم.

تخم مرغ ها را د رکاسه ای شکسته وانیل و شکر را به آن اضافه کرده و با دور تند همزن هم می زنیم تا مایه کشدار و سفید رنگ شود. سپس روغن مایع را افزوده و کمی هم می زنیم شیر را نیز اضافه کرده مجددا خوب با همزن هم می زنیم. 3قاشق غذاخوری آرد را برمی داریم و کمار می گذاریم باقی آرد را کم کم به مایه اضافه می کنیم و با لیسک به شکل دورانی مخلوط می کنیم تا مایه یکدستی داشته باشیم.

خمیر به دست آمده را به دوقسمت تقسیم می کنیم و به نصف مایه خمیر 3قاشق غذا خوری پودر کاکائو اضافه می کنیم در ادامه به نصف دیگر آن 3قاشق آردی را که کنار گذاشته بودیم را می افزاییم. سپس کف قالب موردنظر را کاغذ روغنی انداخته و برای طرح دادن به لایه های کیک یک یا دو ملاقه از مایه سفید داخل قالب می ریزیم و اجازه می دهیم تا کاملا در قالب پخش شودو بعد یک یا دو ملاقه از مایه کاکائو روی آن می ریزیم و مجددا صبر می کنیم وقتی در قالب پخش شد به همین صورت لایه لایه می ریزیم. برای شکل دادن به لایه های کیک با خلال دندان می توانیم روی مایه کیک طرح های مورد نطر را اجرا کنیم.

در پایان قالب کیک را روی چدن تنورگازی قرار می دهیم تا به مدت 45 دقیقه با حرارت پایین بپزد. برای اینکه از پختن کیک مطمن شویم پس از گذشت زمان پخت کیک یک خلال دندان را در داخل کیک فرو کنید. اگر مایه کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک کاملا پخته است و می توانید کیک را از تنورگازی بیرون بیاورید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.