تنورگازی

تولیدی تنورگازی خانگی

تنورگازی

تولیدی تنورگازی خانگی

تهیه شیرینی پفکی گردویی

تنورگازی 90کالا  ابزاری چندکاره است که حفظ ارزش غذایی ، پخت سریع و با کیفیت ، امکان پخت مرطوب نان و غذا از مزایای آن می باشد. با این دستگاه میتوان انواع نان محلی و سنتی ، کیک و شیرینی جات ، پیتزا ، پخت گردان مرغ ، کباب کردن ، ماهی کبابی و... را طبخ نمود.

تهیه شیرینی پفکی گردویی

  • مواد لازم:

زرده تخم مرغ 3عدد ، پودر قند 1پیمانه ، مغز گردو 1پیمانه ، آرد 2قاشق  مرباخوری ، وانیل به مقدار لازم ، پودر هل به مقدار لازم ، پودر پسته به مقدار لازم.

  • طرز تهیه شیرینی:

ابتدای کار زرده ی تخم مرغ را از سفیده جدا می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم سپس پودر قند را در الک ریخته و روی زرده تخم مرغ الک می کنیم حالا وانیل و پودر هل را به زرده تخم مرغ اضافه و با دور تند همزن برقی هم میزنیم تا مخلوط زرده تخم مرغ کشدار و روشن شود سپس آرد را درون الک ریخته و روی مواد شیرینی الک می کنیم.

در این مرحله مایه شیرینی را به مدت 30 ثانیه هم می زنیم تا باخت آن یکدست شود. در ادامه مغز گردو خشک شده را به مایه شیرینی اضافه و هم میزنیم. حالا شعله پایین تنورگازی 90کالا را با شعله ی ملایم روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه سینی تنورگازی را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مقداری مایه شیرینی را با قاشق برداشته و به اندازه دلخواه روی کاغذ روغنی قرار می دهیم سپس سینی تنورگازی را در جای خود قرار داده و به مدت 10 دقیقه درون تنور می پزیم.

وقتی شیرینی ها پخته شد اجازه می دهیم خنک شود و سپس از کاغد روغنی جدا می کنیم.


شیرینی پفکی گردویی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.